Reklama na internetu aneb proč je dobré být vidět

Reklama na internetu  dnes k online podnikání nezbytně patří. Být viděn znamená získávat nové klienty. Oslovení široké skupiny lidí pomůže s propagací vaší nabídky. Pokud je marketingová strategie nastavená správně, dokáže rychle podpořit růst vašeho podnikání. Ne všechny strategie ovšem mají stejný výsledek a to, co funguje u konkurence, nemusí fungovat u vás.

 

 Říkáte si:  výborně, zaplatím reklamu na webu a budu očekávat zvýšení návštěvnosti a peníze z prodeje se mi jen pohrnou. Tak snadné to bohužel není.

 

   Způsobů online reklamy  je opravdu hodně, mezi hlavní patří:

  1. Reklama na sociálních sítích – v dnešní době naprosto nepostradatelná komunikační síť využívaná obrovským množstvím uživatelů. Snadné cílení díky obsahu, který uživatelé sdílejí. Možnost sdílení obsahu mezi uživateli, budování komunity sledujících. Vysoký potenciál díky neomezenému počtu uživatelů.
  2. Remarketing – principem je nové zobrazování v minulosti prohlíženého obsahu a udržení pozornosti zákazníka opakovanou nabídkou.
  3. Emailing a newsletter – přímá reklama využívající e mailovou komunikaci, zasílání speciálních slev a akcí pomocí emailu, udržování vztahu mezi prodejcem a zákazníkem.
  4. Tvorba reklamních bannerů – speciálních animací, někdy i obrázků či hesel s cílem upoutání pozornosti zákazníka.

 

Možností online inzerce je samozřejmě mnohem více, a stále vznikají nové. jestliže nepatříte mezi zkušené experty, dokážete jen těžko odhadnout, jaký způsob zviditelnění bude pro vaše podnikání ten nejlepší.

  Jak zjistím, který ze způsobů marketingu je pro mě nejvhodnější?

Jedním z nejdůležitějších kroků je provést hloubkovou SEO analýzu vašeho podnikání, způsobu fungování konkurence,  vašeho webu a klíčových slov. Díky tomuto průzkumu je možné zjistit jak dobře jsou nastaveny vaše internetové stránky, zda jsou přátelské k vyhledávačům, a co vám případně brání v dosažení cílů.  Kdo mi ale takovou SEO analýzu udělá? 

Analýzou a online reklamou se zabývají specializované marketingové agentury nebo SEO konzultanti. Většina těchto společností je k nalezení online. Tito lidé vám dokáží sestavit online marketingovou strategii přesně na míru, dokáží optimalizovat webové stránky, tak aby byly atraktivnější pro nové klienty, poradí se správou sociálních sítí, případně vás seznámí se SEO tipy, které následně využijete ve vlastní praxi. Služeb reklamních agentur využívají firmy po celém světě. Stačí zadat poptávku na internetu.

 

   Jak poznám, která agentura mi pomůže

   Rozdíl mezi prověřenou společností a rádoby specialistou je ten, že opravdový odborník nenabízí na první pohled lákavé nabídky typu “Garantujeme vám přední příčky ve vyhledávačích”; v jejich nabídkách nenaleznete slova “garance” a “ihned”, protože vědí, že je to nesmysl. Sestavení kvalitní strategie vyžaduje čas, získávání informací a hodně práce.

Dobrým ukazatelem opravdu kvalitní agentury bude její portfolio předchozích klientů a pozitivní recenze – Topranker, může přinést příklad jedné z nich. Zde si můžete prohlédnout předchozí práci a spokojenost klientů s výsledkem. Kvalitní agentury mají komplexní nabídku služeb, to znamená že nejen analyzují vaše možnosti, ale pomohou i s tvorbou webových stránek – a pokud jej ještě nemáte, pomohou vám se správou sociálních síti a celkovou marketingovou strategií.

 

   Kolik online propagace stojí?

   Vyhodnocení investic do SEO či jiných forem internetové reklamy bez předchozí analýzy je těžké. Velmi záleží na vašem druhu podnikání, současném nastavení online strategie a vaší představě jak by měla vypadat. Nezapomeňte, že jde o investici do budoucna, která se vám při správném nastavení strategie vrátí.  

   Zdá se že inzerce na internetu je zcela bezchybná, přesto se zde pár nedostatků najde. Největší nepřítelem tohoto druhu reklamy je stále relativně velký počet uživatelů, kteří zatím nejsou online. 

Máte zkušenosti s internetovou reklamou? Podělte se o ně s námi.

 

Jana Lisá