SEO optimalizace webu dokáže mnohonásobně zvednout návštěvnost. Jak na to?

Pokud marně dumáte nad tím, proč mají vaše firemní stránky nebo e-shop nízkou návštěvnost, pravděpodobně nedbáte na SEO optimalizaci webu, která dokáže počet návštěv výrazně zvýšit. Jakým způsobem taková úprava probíhá, v jakém časovém intervalu je zapotřebí ji plnit a proč je někdy lepší si za důkladnou úpravu mírně připlatit? Přečtěte si o tom v krátkém přehledu níže.

SEO optimalizace webu: najděte se na prvních místech vyhledávače

Nejprve je důležité definovat si pojmy. SEO z anglického Search Engine Optimization by se dalo do češtiny přeložit jako Optimalizace Pro Vyhledávače. Jedná se o úkony, díky kterým se budou vaše webové stránky objevovat na prvních pozicích vyhledávačů. Toto umístění výrazně ovlivňuje návštěvnost – pokud uživatel hledá nějakou službu nebo produkt, většinou pátrá ve vyhledávačích a postupuje od začátku první stránky. Po zadání klíčového slova nebo slovního spojení se díky kvalitní SEO optimalizaci zobrazují některé vybrané weby výš než stránky, u kterých tato úprava neproběhla.

3 základní optimalizační body

  1. strategie – průzkum webu, zmapování konkurence, konzultace s klientem, definování postupu
  2. optimalizace – správa klíčových slov, copywriting, změny v existujících textech, začlenění aktuálních klíčových slov, úprava pro mobilní telefony, uzpůsobení uživateli
  3. monitoring – vyhodnocení provedených kroků, statistika, sledování návštěvnosti

Kvalitní optimalizace nad zlato

Nikdo vám samozřejmě nebude bránit v tom, abyste pomocí samostudia realizovali optimalizaci na vlastní pěst, svět SEO je však poměrně komplexní systém a často se časově i finančně vyplatí svěřit se do péče odborníků. Agentur, jež SEO služby nabízí, je celá řada, proto vždy vybírejte pečlivě, snažte se dohledávat reference a dokončené projekty, abyste celý rozpočet nepředali amatérům, kteří nebudou schopni dosáhnout požadovaných výsledků.

Jak často by měla optimalizace proběhnout?

Pro správné fungování webu a zvyšování návštěvnosti by měla probíhat pravidelná údržba, je však velký rozdíl v typu a účelu webových stránek.

U velkého e-shopu se neobejdete bez pravidelné aktualizace

Pokud na vašem webu, firemních stránkách nebo e-shopu probíhají časté změny, sortiment nabízeného zboží nebo služeb se rozrůstá a vy potřebujete držet krok s konkurencí, bude pro vás pravidelná údržba nezbytná. V těchto případech je výhodné navázat dlouhodobu spolupráci s digitální agenturou, která se o správu SEO postará.

Menší web si vystačí s rychlou úpravou

Návštěvnost je důležitá vždy, některé stránky se ale mnohdy nemění po dobu několika týdnů až měsíců, není tedy zapotřebí je tak často aktualizovat. Například pánské kadeřnictví určitě stojí o to, aby bylo ve vyhledávačích na prvních příčkách, zároveň však většinou nemění nabízení služby ani ceník, proto si vystačí s jednorázovým zásahem v řádu několika měsíců, který při kvalitním zpracování udrží web na požadovaných pozicích vyhledávačů.

Neváhejte příliš dlouho, konkurence nepočká

Pokud jste se o základech SEO dozvěděli až z tohoto krátkého úvodu, nečekejte příliš dlouho. Optimalizace pro vyhledávače patří mezi hlavní faktory úspěšně vedeného webu a nárůst prokliků se s nejvyšší pravděpodobností dřív nebo později pozitivně odrazí na prodejích. Je pro vás web vhodná spíše jednorázová úprava nebo se chystáte poohlédnout po pravidelné spolupráci s vybranou agenturou? Budeme se těšit na vaše rady a tipy v sekci komentářů.

Jana Lisá